תפריט הריון

עלייה במשקל:
בשבועות הראשונים להריון העלייה היא מינימאלית ומשבוע 12 מתחילה עלייה הדרגתית בהתאם ל BMI לפני ההריון.

קלוריות:
במהלך ההיריון יש לצרוך תוספת של 400-450 קלוריות ליום. חשוב שהקלוריות יבואו ממזון בריא, עשיר בויטמינים ומינראלים התורם לבריאות האם והעובר.

הנחיות תזונתיות:
* יש להימנע ממזונות אלה - 
בשר נא ובשר שלא בושל די הצורך, דג נא (סושי), מוצרי חלב לא מפוסטרים, מזונות שמכילים ביצים לא מבושלות או ביצים שלא בושלו די הצורך, נבטים לא מבושלים.
* קפה / קפאין - צריכת שלוש כוסות קפה ביום (300 מיליגרם קפאין) במהלך ההיריון נחשבת לבטוחה.
* אלכוהול - לא ידוע מהי כמות האלכוהול המינימאלית הבטוחה, וחשיפה לאלכוהול יכולה לגרום למגוון פגיעות בעובר ולכן עדיף להימנע לחלוטין משתיית אלכוהול.
* יש להמעיט בשימוש בממתיקים מלאכותיים - בזמן ההיריון וההנקה מומלץ להפחית בצריכה של ממתיקים מלאכותיים. הממתיקים נמצאים לרוב במוצרי מזון "דיאט". צריכת סכרין וציקלמאט אינה מומלצת בזמן ההיריון.
* מומלץ לאכול מזון מגוון - מזון מכל הסוגים והצבעים.
* מומלץ לאכול ארוחות מסודרות - מומלץ לאכול שלוש ארוחות עיקריות ושתיים-שלוש ארוחות ביניים ביום. בכל ארוחה יש לשלב מזונות משלוש קבוצות מזון לפחות.
* מומלץ לאכול מזונות עשירים בסידן, עשיר בברזל, סיבים תזונתיים ודל בשומן רווי, דל בכולסטרול וללא שומן טראנס.
* שתיית מים - יש להקפיד על שתייה מרובה (8-12 כוסות ביום) בכל תקופת ההיריון.

תפריט הריון:
ארוחת בוקר
2 פרוסות לחם חיטה מלאה
רבע אבוקדו / 3 כפות גבינה / כף טחינה ירקות

ארוחת ביניים:
יוגורט 3% טבעי
כף גרנולה
מנת פרי

ארוחת צהריים:
כרע עוף בתנור
חצי כוס עדשים וחצי כוס אורז + ירקות חיים / מבושלים עם כפית שמן זית.

ארוחת ביניים:
מנת פרי + 7 שקדים / 4 אגוזו מלך / 2 ברזיל

ארוחת ערב:
2 פרוסות לחם חיטה מלאה
ביצה + 40 גרם גבינת פטה + 2 כפות גבינה
סלט ירקות עם כפית שמן זית

ארוחת לילה:
דייסת קוואקר: 3 כפות קוואקר + כף חמוציות + מעט קינמון + כפית דבש / סילאן + כוס חלב

במשך כל היום:
10-15 כוסות שתייה ללא סוכר, 1/2 כוס חלב דל שומן

favor הפוך לדף הבית | הוסף למועדפים | שלח לחבר sendfr
עיצוב: y a n i v | נבנה ע"י: YHalfin